ZIPPO istorija arba kaip idėją paversti realybe

Zippo kompanijos istorija – tai istorija apie Zippo įkūrėją George Blaisdell ir visus, kurie prisidėjo ir tebeprisideda
prie šio prekės ženklo vystymo ir garsinimo visame pasaulyje: darbuotojai, pirkėjai ir kolekcionieriai. Lojalumas
prekės ženklui Zippo, pavertė šią kompaniją viena didžiausių kompanijų visoje Amerikoje.

1930 - Zippo istorija prasideda

Zippo istorijos pradžia laikomi 1930-ieji metai, kai G. Blaisdell stebėjo savo draugą, bandantį prisidegti cigarą
austrišku žiebtuvėliu. Pastarasis veikė puikiai net pučiant stipriam vėjui, tačiau savo išvaizda priminė kaminą,
o norint įžiebti ugnį reikėjo abiejų rankų.

Zippo istorija

1932-ųjų pabaigoje G. Blaisdell nusprendė sukurti modernesnį austriškojo žiebtuvėlio variantą, pagamindamas
stačiakampio formos žiebtuvėlį su lengvai atsidarančiu dangteliu, pritvirtintu šarnyru. Rezultatas – išvaizdus ir
paprastai naudojamas žiebtuvėlis.

Pirmasis Zippo žiebtuvėlis buvo pagamintas 1933 metų pradžioje, o jo kaina tesiekė 1.95 $. Jau nuo pat pradžių
G. Blaisdell pagamintiems žiebtuvėliams suteikė garantiją visam laikui. Jo šūkis skambėjo taip: “Jis veiks,
priešingu atveju – sutaisysime jį nemokamai” (en. “It works or we fix it free”). Pavadinti žiebtuvėlį Zippo vardu
nusprendė pats G. Blaisdell, kuriam labai patiko žodžio “zipper” (lt. žiebtuvėlis) skambesys. Pasak kūrėjo “tai
skamba moderniai”. 1936 metais G. Blaisdell užpatentavo Zippo kaip žiebtuvėlių prekės ženklą. Nuo to laiko,
Zippo išvaizda išliko beveik tokia pat, tik su keletu nežymių korekcijų.

1939-aisiais, prasidėjus II Pasauliniam karui, Zippo nutraukė žiebtuvėlių paprastiems vartotojams gamybą ir visą
pagamintą produkciją skyrė JAV kariuomenei. Šis sprendimas pastūmėjo gaminti Zippo žiebtuvėlius plieniniu
korpusu, dekoruotus juoda danga. Tai kad milijonai Amerikos karių su savimi visada turėjo Zippo žiebtuvėlį, šį
aksesuarą pavertė Amerikos simboliu visame pasaulyje. Zippo žiebtuvėlių tiekimas JAV kariuomenei buvo
puikus sprendimas, padėjęs kompanijai tapti finansiškai stipria ir stabilia.

1945-aisiais, besibaigiant karui, Zippo įkūrėjas nusprendė sukurti automobilį, kuris atrodytų kaip Zippo žiebtuvėlis.
Tikslas buvo pardavinėti Zippo žiebtuvėlius kelyje. 1947 metais, Zippo mašina išvydo pasaulio šviesą.

Nuo 1950-ųjų, Zippo žiebtuvėliai buvo pradėti žymėti specialiais kodais, žyminčiais jų pagaminimo datą. Pirminis
tikslas buvo – kokybės kontrolė, tačiau laikui bėgant tai tapo neįkainojamu dalyku kolekcionieriams. Kolekcionierių
susidomėjimą šiais žiebtuvėliais taip pat paskatino Zippo naudojimas Holivudo filmuose. Per metus Zippo žiebtuvėliai
įvairiuose filmuose ir TV laidose “pasirodydavo” daugiau nei 1500 kartų. Muzikos pasaulyje, Zippo žiebtuvėliai taip
pat sulaukė populiarumo. Zippo atidarymo garsas buvo naudojamas dainose, patys žiebtuvėliai – muzikiniuose
klipuose, o Zippo atvaizdas puošdavo muzikos albumų viršelius ar roko dainininkų kūnus.

Skaičiuojama, kad šiandien yra apie 4 000 000 Zippo kolekcionierių vien Jungtinėse Amerikos Valstijose ir milijonai
- visame pasaulyje. Zippo žiebtuvėlių kolekcionieriai buriasi į klubus, rengia suvažiavimus ir susitikimus.

1956 metais pasirodė Zippo žiebtuvėlis, skirtas moterims. Jis skyrėsi nuo yprastinio Zippo savo forma – plonesnis
ir elegantiškesnis, pritaikytas būtent moterims.


G. Blaisdell mirtis ir Zippo ateitis

G. Blaisdell mirė 1978-ųjų spalį. Jis yra prisimenamas ne tik kaip Zippo žiebtuvėlių kūrėjas, bet ir kaip labai kilnus ir
dosnus žmogus. Po Zippo įkūrėjo mirties, įmonės vairą perėmė jo dukterys Harriett B. Wick ir Sarah B. Dorn. Šiandien
abiejų seserų sūnūs yra Zippo kompanijos vadovai ir pagrindiniai akcininkai.

1970-1980 metais Zippo investavo į reklamą ir pardavimai už Amerikos ribų itin išaugo. To rezultatas – Zippo žiebtuvė-
liai šiandien yra parduodami daugiau nei 160 pasaulio šalių. Itin dideli pardavimai JAV ir užsienio valstybėse, tokiose
kaip Kinija ir Indija, leido 2011 ir 2012 metais pasiekti rekordinius pardavimus.

1997 metais buvo atidarytas 4 500 kvadratinių metrų ploto Zippo muziejus, kuriame taip pat yra ir Zippo žiebtuvėlių par-
duotuvė bei Zippo taisykla, vadinama Zippo Repair Clinic. 2012 metais Zippo muziejuje esanti parduotuvė buvo renovuota:
interjeras sukurtas iš plytas imituojančių medžiagų, metalo, odos, medžio, ugnies liepsnas vaizduojančių dekoracijų,
Zippo istoriją menančių nuotraukų.


Zippo šiandien

2002 metais Zippo žiebtuvėlio forma buvo užpatentuota. Tai padės apsaugoti šį prekės ženklą nuo kuriamų klastočių.
Zippo taip pat sukūrė ir išleido naują produktą Zippo MPL® - daugiafunkcinį žiebtuvėlį. Nuo tada daugiafunkcinio žiebtuvėlio
kolekciją vis papildo nauji gaminiai, o Zippo gaminių asortimentą papildo Zippo priedai ir kiti gaminiai: kvepalai, rankų
šildytuvai, ugnies įžiebimo įrankiai ir kt.

Zippo Outdoor

Vėjo neužpučiamas Zippo žiebtuvėlis buvo ir jau 80 metų tebėra nepamainomas aksesuaras. Sukurta daugybė istorijų kaip
Zippo žiebtuvėliai ir jų skleidžiama šiluma išgelbėjo ne vieną gyvybę. Tai paskatino 2010 metais Zippo kompaniją sukurti
metalinį rankų šildytuvą, pripildomą Zippo degiu skysčiu ir šildantį rankas ilgiau nei bet kuris kitas rinkoje esanti rankų šildytuvas.
2011-aisiais ugnies įžiebimo rinkinys papildė Zippo Outdoor kolekciją. Visi šioje kolekcijoje esntys gaminiai tapo itin populiariais
tarp profesionalių keliautojų ar tiesiog iškylų gamtoje mėgėjų.

Zippo kompanija plečia savo veiklą, kuria naujus produktus, kurie džiugina šio prekės ženklo gerbėjus.

2012 metais, Zippo atšventė 80 metų jubiliejų. Nuo pirmojo Zippo žiebtuvėlio sukūrimo iki šių dienų, šių žiebtuvėlių jau yra
parduota 5 00 milijonų vienetų, o per 80 veiklos metų, nei vienas Zippo klientas nėra išleidęs nei cento šių žiebtuvėlių
gedimams taisyti.